Wednesday, December 10, 2008

Jus Kurma



Info Produk Jus Kurma Formula Genius

Harga 1 botol - RM35
Harga 2 botol - RM65    (RM32.20 each)
Harga 3 botol - RM80    (RM30 each)
Harga 4 botol - ???
                        Harga sekotak - ???



Khasiat Kurma


Kurma kaya dengan protien (antara 1.8%-2.0%), serat (2.0%-4.)%), gula (50%-57%), vitamain A dan C serta at mineral/garam galian seperti besi, kalsium, sodium dan potasium. Kandungan glukosa yang tinggi dalam kurma dapat membantu membekalkan tenaga secara terus kepada tubuh kerana tenaga yang diserap tubuh adalah secara serta-merta .Kandungan kalium dalam kurma adalah sangat baik untuk kesihatan jantung serta mengawal denyutan jantung, mengaktifkan otot jantung, mengatur tekanan darah dan kurangkan serangkan strok .



Khasiat Madu


Madu


Khasiat Minyak Zaitun
Minyak zaitun mengandungi vitamnin A, B1, B@, C, D, E, K dan zat besi yang diekstrak daripada buah zaitun tanpa penggunaan bahan kimia atau haba bagi memastikan kadar asid rendah .Manfaat yang diperoleh daripada penggunaan minyak zaitu ini adalah ia dapat melembutkan kulit, membantu didalam tumbesaran, menghalang darah dari melekit dan membeku, mengutakna rambut dan badan dan sebagainya . mengandungi vitamin, garam galian seperti kalsium, fosforus serta beta karoten serta gula glukosa, faruktosa dan sakarin. Ia juga bertindak sebagai antibiotik dan antiseptik bagi melawan jangkitan bakteria yang mampu menghentikan aktiviti bakteria yang meyerang luka dan menghalang jangkitan daripada terus merebak.





Khasiat Habbatus Sauda

Keupayaan habbatus sauda dalam melawan bakteria dan hampir semua masalah kesihatan samada kronik atau tidak yang berkaitan dengan kulit, saraf, darah, jantung dn organ-organ dalaman ."Tetaplah kamu dengan habbatus sauda kerana padanya adalah penawar segala penyakit melainkan mati" . Sabda Rasulullah S.A.W (Hadis Riwayat Bukhari)



No comments: